עיצוב בתים פרטיים

בית » בלוג » עיצוב בתים פרטיים

הבית, אותו מרחב פרטי שבו אנו מבלים לא מעט שעות במהלך היום וגם הלילה, אמור לספק לנו את הביטחון וגם את התחושה הנינוחה שכל כך חשובה לנו. בית, כפי שאומר המשפט הידוע, הוא איפה שהלב נמצא… אך לא רק.

בית, שמתכונן כהלכה, הוא בית שמשלב בין פונקציונאליות לבין סטייל ויופי, כזה שעונה לנו על כל הצרכים וכן, גם כזה שבו הלב שלנו נמצא, בין אם אלה אנשים שאנחנו אוהבים, בעלי חיים שאותם אנו מגדלים או אפילו אלמנטים שונים שאליהם אנו מחוברים. כל אלה יחד יוצרים את אותם חללים, שלהם אנו קוראים "בית", חללים שהם הרבה יותר ממקום להניח בו את הראש או לאכול עם הילדים.

עיצוב בתים פרטיים הוא משימה לאנשי מקצוע מנוסים, על מנת להפוך את אותם חלומות וצרכים לבית של ממש. כאשר מעצבים בית פרטי מתייחסים לשיקולים שונים ולנקודות רבות כדי להגיע אל התכנון הרצוי ובסופו של דבר אל התוצאה שבה מעוניינים.

עיצוב בית פרטי יכול להימשך למשך תקופה ארוכה ולכלול, תוך כדי התהליך, שינויים רבים. שיתוף פעולה וכימיה טובה בין הלקוחות המעוניינים בשירות לבין בעל המקצוע המבצע את העיצוב בפועל הם הדרך הנכונה. לשם כך נדרשת סבלנות, אורח רוח וגם העמקה. התבוננות פנימה, עמוק, כדי להבין מהם הצרכים המדויקים שיש לענות עליהם וגם איך בדיוק משיגים זאת, באילו אמצעים.

עיצוב בית פרטי

אילו שיקולים יש לקחת בחשבון במסגרת עיצוב בתים פרטיים?

יש כל מיני סוגים של מבנים. יש מבנים ציבוריים, יש כאלה מסחריים, יש מבנים משותפים וגם פרטיים. עיצוב בית פרטי, בדומה לעיצוב כל מבנה אחר בחלקו הפנימי, מצריך התייחסות לפרמטרים רבים ולא מעט שיקולים כדי לקבל את המענה המתאים, את אותו עיצוב שבו מעוניינים וגם צריכים. שירותי עיצוב בתים פרטיים מתחילים בהתייחסות להגדרת הצרכים.

בכל בית גרים אנשים אחרים ולכל אלה, צרכים מסוג אחר. בבואו של המעצב לעצב את הבית הפרטי עליו להשיב, להסתכל וגם לבחון את העומדים מולו, את אותם הלקוחות המעוניינים בשירותיו. פגישה ראשונה מתחילה בבחינת הצרכים של אותם לקוחות, הסגנון העיצובי המועדף שלהם וגם החזון שלהם ואפילו הפנטזיות. יש לראות את התמונה הגדולה כדי ליצור עיצוב שהוא ייחודי, ובד בבד גם כזה שהוא פונקציונאלי. עיצוב בית פרטי הוא משימה מאתגרת הכוללת לא מעט חלקים.

לכל חלק בכך יש חשיבות רבה וכולם יחד הם אלה שיוצרים את אותו מראה שלם והרמוני. חשוב מאד להבין את סגנון ואופי הדיירים, להתייחס לגיל וגם למאפיינים, לקחת בחשבון את מספר הנפשות שצפויות להתגורר בבית וגם את אורח החיים שלהן.

מעבר לכך, בחינת האזור עצמו, סביבת המגורים, הכרחית לא פחות, שכן על הבית הפרטי להשתלב באזור כהלכה ובמקביל לענות על הדרישות המועלות על ידי המועצה. חלקו החיצוני של הבית צריך להיות תואם לחלקו הפנימי, ולכן שילוב בין השניים הוא הכרחי.

בדרך כלל, כאשר מעצבים בית פרטי ישנו לרוב כבר מבנה קיים או בשלבים אחרונים של בנייתו. במקרה זה מתחילים בבחירת פתרונות הריצוף וחיפוי הקירות המהווים בסיס לעיצוב כולו. אפשר לשלב טפטים מכל מיני סוגים, אבנים ולבנים וגם לבחור ריצוף שיספק את הפתרון המתאים, בין אם אלו מרצפות או פרקט, למשל.

כל סגנון עיצוב בית פרטי יוצר מראה מסוג אחר ומביא אתו גם אווירה שונה. למראה חמים יידרש קו עיצובי טבעי וכפרי יותר, המשלב לרוב גם חומרי גלם כמו עץ. למראה חדשני יתאים קו עיצובי מודרני בעל צבעים קרים יותר, כמו אפור, שחור וגם לבן. כאשר הבית הפרטי קטן יחסית מבחינת השטח שלו, עיצוב המתבסס על צבעים בהירים בהחלט יתאים וייתן תחושה של מרחב גדול הרבה יותר.

לבית פרטי גדול ניתן יהיה לשלב צבעים שונים ומומלץ יהיה לחלק אותו לאזורים כדי ליצור מראה שהוא אינטימי יותר ופחות מנוכר. בית עם ילדים קטנים יעוצב אחרת ובית למבוגרים יידרש להיות, למשל, נגיש הרבה יותר. בית שבו מארחים לא מעט אנשים יזכה לתשומת לב רבה מאד בסלון או באותם אזורי אירוח שונים ואילו בית שבו עובדים, למשל, יזכה לפתרונות מתאימים בחללים המיועדים לעבודה.

כיצד עיצוב בית פרטי שנעשה כהלכה יכול להשפיע על איכות החיים?

עיצוב חלקו הפנימי של הבית יכול להשפיע רבות על איכות החיים של הדיירים, ובתנאי שהוא נעשה כהלכה ומותאם לכל הצרכים הקיימים. מסוגנן וייחודי ככל שיהיה, אם הבית שבו אנו מתגוררים איננו מספק לנו את המענה המתאים, הרי שנרגיש בו פחות בנוח וגם נעים. ולכן, עיצוב בתים פרטיים חייב להישען על הצרכים, כמו גם על דרישות הדיירים כדי לייצר מרחב שמציע את כל מה שצריך למגורים.

כאשר הבית שבו אנו חיים נעים לנו, נוח לנו ומציע לנו את אותה חמימות ובטיחות שכל כך חשובות לנו, החיים שלנו טובים הרבה יותר. אנו אוהבים לבלות ולשהות בו ושמחים לחזור אליו לאחר יום ארוך ומתיש בעבודה או בלימודים.

עיצוב בתים פרטיים שהוא דינמי ומאפשר התאמה לצרכים משתנים יכול גם הוא להשפיע לטובה על איכות החיים שלנו, שכן לכל תקופה הוא מציע לנו בדיוק מה שנכון וגם מתאים. מעבר לכך, חשוב לזכור שיש סגנונות עיצוב שונים. כאשר מדובר בבתים פרטיים נדמה שהאפשרויות הן אינסופיות כמעט והגמישות היא רבה במיוחד.

העובדה שניתן לבחור בסגנון העיצובי שבו מעוניינים, הכולל בתוכו את כל האלמנטים העיצוביים האהובים, משפרת גם היא את איכות החיים והופכת את אותם חללים, שלעיתים פשוטים מאד, לייחודיים. בסופו של דבר, בית מעוצב ומסוגנן העונה על הצרכים, הוא בית שהוא רגוע יותר, בית עם אנרגיות טובות ואווירה נעימה. בית שכיף לשהות בו, לארח בו בני משפחה וחברים קרובים ואפילו לערוך אירועים פרטיים שונים.

זה יכול להתחיל בבחירת ספות מסוגננות ונעימות לסלון ולהמשיך לבחירתם של הווילונות בחדרי השינה ובחדר העבודה, שיציעו את מידת ההצללה הנדרשת וגם את הסטייל המתבקש. לכל זה יש להוסיף התייחסות גם לחלקו החיצוני של הבית, כמו החצר או המרפסת, המהווים חלק בלתי נפרד מאותם חללים פנימיים ודורשים גם הם עיצוב מתאים.

מי הוא בעל המקצוע המתאים לצורך עיצוב בתים פרטיים?

עיצוב בתים פרטיים הוא, כאמור, אתגר של ממש הכולל התייחסות לפרמטרים רבים. עיצוב בית פרטי מבוצע לרוב על ידי מעצבים פנים, שבחלקם גם אדריכלים, המביאים אתם ידע וניסיון של שנים. ניתן אמנם לעצב את הבית הפרטי באופן עצמאי, אך אין כמו לפנות אל המומחים כדי לבצע את העבודה הזו.

בית שהוא הרמוני וזורם מבחינת עיצובו מציע לנו את המרחב הנכון למגורים וחוסך מאתנו טעויות לא נעימות והוצאות מיותרות בעתיד. כדי להשיג את התוצאה הרצויה חשוב מאד לפנות אל המומחים, אל מעצבים בתים פרטיים המביאים אתם רקע וגם ניסיון, כמו גם עבודה מול לקוחות דומים.

ענת שמעוני זינגר, מעצבת פנים ואדריכלית, מתמחה בעיצוב בתים פרטיים ומבנים מסוגים נוספים. תודות לידע, לניסיון וגם ליכולת המקצועית הרבה שלה, נהנים לקוחותיה מפתרונות בהתאמה מלאה ומרחב פונקציונאלי ויפהפה, התואם לכל הצרכים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן