אדריכלות וילות

בית » בלוג » אדריכלות וילות

תכנון ועיצוב וילות יוקרה הוא משימה מאתגרת ולא פשוטה. מדובר במבנה גדול יחסית, הכולל לרוב כמה קומות, שתיים או שלוש. בנוסף, פעמים רבות מתגוררת בו גם משפחה או יותר משני אנשים, מה שמצריך התייחסות לצרכיהם של כל הגילאים ושילוב של מגוון פתרונות, העומדים לרשותם של הדיירים. אדריכלות וילות היא משימה למומחים ולמומחות, המביאים אתם ניסיון וגם ידע מקצועי.

אדריכלים ואדריכליות בעלי הכשרה רלוונטית, שיודעים כיצד להתמודד עם האתגר ואיזה תכנון להציע, כך שאותה וילה תספק מענה מדויק ונכון לכל הצרכים, הם הכתובת לפנות אליה כדי לקבל את המענה המתאים. כאשר מתכננים וילות יוקרה נדרשים להתייחס ללא מעט נקודות חשובות ופרמטרים שונים, אך בעיקר לבחון את הדרישות ואת הצרכים הקיימים. וילות יוקרה ישמשו למגורים כמובן, אך לעיתים גם חללים בהם ישמשו לאירוח ולאירועים חשובים. כדי לענות על כך נדרש תכנון קפדני וכשלב מקדים – הגדרת כל הצרכים.

אדריכלות וילות

 

אילו פרמטרים עיקריים נלקחים בחשבון במסגרת שירותי אדריכלות וילות?

תכנון וילות יוקרה ושירותי אדריכלות וילות לוקחים בחשבון פרמטרים שונים כדי להגיע לתוצאה הרצויה. כאשר מתכננים וילות יוקרה בוחנים בשלב הראשון את צרכיהם של הדיירים, כמו גם את המאפיינים האישיותיים שלהם ואת אורח החיים שלהם. בדרך כלל שטחן של הוילות יהיה גדול מזה של הדירות ולכן נדרשת גם התייחסות ללא מעט חדרים.

כדי לבחון את צרכי דיירי הווילה יש לבדוק את הנקודות הבאות: מי הם האנשים שצפויים להתגורר במקום – זוג? משפחה עם ילדים? אנשים מבוגרים או צעירים (או גם וגם)? מהו אורח החיים שלהם ולאיזו איכות של חיים הם מצפים/מקווים? האם אלה אנשים שאוהבים לארח בבית, ואם כן, היכן? האם אלה אנשים שאוהבים לשהות לא מעט במרפסת או בחצר הצמודה אל הווילה או שמא מעדיפים לבלות בסלון ביתם? האם מדובר באנשים שעובדים מהבית, ולכן יידרש גם חדר עבודה, או אולי עובדים מחוצה לו? תשובות לשאלות אלו ונוספות תעזורנה להבין את קהל היעד ובהתאם להתייחס אל הצרכים שלו.

עניין נוסף שנלקח בחשבון במסגרת שירותי אדריכלות וילות יוקרה הוא הקו העיצובי שישלוט במקום. את הווילה אפשר לעצב ולתכנן בהתאם לקווים עיצוביים שונים. זה יכול להיות קו עיצובי מודרני חדשני, זה יכול להיות קו עיצובי בעל מאפיינים כפריים, כזה שקרוב יותר אל הטבע, זה יכול להיות קו עיצובי בסגנון וינטאז' וגם קו עיצובי קלאסי, שמלווה אותנו לא מעט שנים.

לכל קו עיצובי מאפיינים אחרים וכל אחד יבוא לידי ביטוי באופן אחר. כדאי מאד להגדיר מראש את הקו העיצובי שבו מעוניינים בבית, ובהתאם להתחיל בתכנון. אמנם אדריכלות וילות מתייחסת למבנה עצמו ולחלוקה שלו, כלומר – לקירות עצמם, אך גם תכנון שכזה יכול להתבסס על קו עיצובי מסוים, שימשיך לאחר מכן בהלבשת הבית ובעיצוב הפנים.

פרמטר אחר, שגם הוא נלקח בחשבון הוא עניין התקציב – מהו סכום הכסף שאותו אנו מוכנים ויכולים להשקיע לטובת העניין – הן התכנון, הן הבניה והן העיצוב. בדומה לכל עבודה אחרת, גם כאן יש משמעות רבה מאד לתקציב עצמו והוא זה שיכתיב את התכנון, כמו גם את הרכישות שיבואו לאחר מכן (אלמנטים דקורטיביים שונים, ריצוף, חיפוי, טקסטיל ועוד ועוד).

בדרך כלל, כאשר מדובר בווילות יוקרה, התקציב גבוה יותר, בהשוואה לבתים אחרים ודירות קטנות, והגמישות היא רבה. מווילות יוקרה מצפים לאיכות ברמה גבוהה במיוחד, ואיכות, כידוע, יכולה לעלות לא מעט כסף. חשוב שכל מה שייבחר לווילה יעמוד בסטנדרטיים גבוהים, וזה מתחיל כבר בעיצוב מושקע ונכון, שנעשה באופן מקצועי. אדריכלות וילות מתייחסת אמנם למבנה, לקירות, אך על פי אותו תכנון ייבנה הבית וישולבו בו כל האלמנטים שיחד הם אלה שיוצרים את הבית. גם בהמשך תידרש השקעה כספית לא קטנה וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני שמתחילים במשימה עצמה.

במה שונה אדריכלות וילות מאדריכלות של דירות קבלן, למשל?

אדריכלות וילות וגם תכנון וילות יוקרה שונים במהותם מאדריכלות של דירות קבלן או דירה בבניין משותף. הווילה היא בית פרטי. היא איננה חולקת את קירותיה עם בתים נוספים (לא מהצדדים ולא מלמעלה או למטה). סביבה תהיה לרוב גם חצר גדולה או קטנה ובאופן כללי היא תהיה על שטח שגדול בהרבה מזה הרלוונטי לדירה בבניין. ולכן, בבואנו לתכנן וילה כזו עלינו לדאוג לחלק אותה לחללים פונקציונאליים, ליצור זרימה נכונה במבנה, קשר בין כולם ובעיקר לספק מענה מתאים לדיירים הצפויים להתגורר במקום.

אדריכלות של דירות קבלן מציבה בפני האדריכל או האדריכלית לא מעט אילוצים. כל הדירות בבניין תהיינה בדרך כלל זהות זו לזו ולאור האילוצים המיוחדים, הקשורים גם אל השטח, אל המבנה הכולל וגם אל העירייה, יידרש התכנון לעמוד בתנאים מסוימים ולכלול אלמנטים שונים. אדריכלות וילות יוקרה, לעומת זאת, מאפשרת בדרך כלל לאדריכל או לאדריכלית יד חופשית והרבה יותר יצירתיות. כמובן שגם כאן יהיו אילוצים ותידרש התחשבות בפרמטרים שונים, אך היד החופשית תאפשר משחק רב יותר בין האפשרויות ותכנון שהוא מותאם נקודתית לדיירים.

מעבר לכך, יש גם את עניין הסביבה. וילות יוקרה נבנות בדרך כלל בשכונה המיועדת לכך, שכונה של בתי יוקרה או בתים פרטיים. חשוב שהווילה עצמה תשתלב כהלכה, מבחינת סגנונה, במקום עצמו ושהאלמנטים המאפיינים את השטח יבואו לידי ביטוי גם בה. כאשר מתכננים וילות פרטיות יש חשיבות רבה יותר לשטח החיצוני, ואפשר לנצל אותו לטובת האווירה שתתקבל בתוך הבית. למשל, חלונות גדולים כדי לראות את הנוף. בדירות קבלן או בדירה בבניין משותף הדבר פחות יבוא לידי ביטוי, שכן מרבית ההתייחסות תהיה אל הפנים עצמו. יחד עם זאת, גם דירת קבלן תותאם למקום, לבניין ולסביבה ותאלץ להשתלב בו כהלכה.

כיצד תכנון וילות יוקרה בצורה נכונה יכול להשפיע על איכות החיים?

תכנון וילות יוקרה לוקח בחשבון, כאמור, לא מעט פרמטרים שיחדיו הם אלה שיוצרים מבנה שהוא פונקציונאלי וגם מסוגנן. אדריכלות וילות מאפשרת לדיירים ליהנות מבית בהתאמה אישית, מחללים שעונים באופן נקודתי לכל הצרכים שלהם וגם לרצונות ולסטייל העיצובי המועדף עליהם.

כאשר אנו חיים בבית שנוח לנו ונעים לנו, אנו מרגישים טוב יותר, אופטימיים יותר וגם מתנהלים בחיינו בקלילות רבה יותר. הבית הוא המקום שבו אנו אוהבים לקחת פסק זמן מלחצי היום יום שלנו והמקום שבו אנו מבלים עם האנשים האהובים עלינו. כאשר הוא מספק לנו את המרחב המתאים לכך, אנו מחדשים את מלאי האנרגיות שלנו ויכולים, עם כוחות מחודשים, להתחיל יום חדש.

מי הוא בעל המקצוע שיש לפנות אליו כאשר זקוקים לשירותי אדריכלות וילות?

אדריכלית וילות היא הכתובת הנכונה לפנות אליה כאשר מעוניינים לבנות וילת יוקרה. אדריכלית מחזיקה בכל ההסמכות הרלוונטיות, הידע וגם הניסיון ותדע להתמודד בהצלחה עם המשימה. ענת שמעוני זינגר, אדריכלית ומעצבת פנים, תשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם שירותי תכנון וילות יוקרה. תכנון זה יעשה תוך התייחסות לצרכיכם הנקודתיים, לרצונות שלכם וגם לאילוצים שונים קיימים ויכלול את כל הפתרונות הנדרשים כדי ליצור עבורכם בית שמשלב בין פונקציונאליות לסטייל.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן