איך יוצרים הרגשה של ספייס בדירה קטנה?

בית » בלוג » איך יוצרים הרגשה של ספייס בדירה קטנה?

מגורים בדירה קטנה עשויים להיות נעימים ואינטימיים, ולצד זאת – עלולים להיות גם מעיקים ואפילו מלחיצים, בעיקר אם הדירה אינה מעוצבת בצורה נוחה ויעילה עבור הדיירים שבה. במציאות בה מגורים בדירה קטנה הן כורח המציאות, אנשים רבים מוצאים עצמם מקלידים "עיצוב פנים דירות קטנות" – רק כדי להבין כיצד הם יכולים לעצב, לסדר ולארגן את הדירה הקטנה שלהם בצורה הטובה ביותר – כזו שתגרום להם להרגיש בנוח ובנעימות כאשר הם מגיעים הביתה בסוף יום עבודה.

מעצבת פנים

מגורים בדיקה קטנה אינם מחייבים תחושת צפיפות, אם אתם גרים בדירה כזו, והייתם רוצים לעצב ולארגן את החללים שבה בצורה טובה יותר – שווה לחשוב על מעצבת פנים מומלצת אשר תעשה זאת עבורכם.

מהם האתגרים במגורים בדירה קטנה?

דירה קטנה עשויה להיות צפופה, אפילו אם גר בה דייר אחד ובמיוחד אם גר בה זוג או אפילו משפחה קטנה. כדיירים בדירה כזו אתם עלולים להיתקל באתגרים כמו:

  • קשיי אחסון – לרבים מאיתנו יש חפצים רבים אשר נמצאים בשימוש יומיומי; בדירה קטנה, לא תמיד יש מספיק ארונות או חללי אחסון אחרים. מצב כזה יוצר בלגן ועומס בעיניים, ואולי האתגר הגדול ביותר – קושי במציאת החפצים החיוניים לנו.

  • צפיפות – מטבע הדברים, החללים בדירה כזו קטנים יותר ולכן עלולה להיווצר תחושת צפיפות תמידית. הדיירים והחפצים הנמצאים בדירה יוצרים תחושה עמוסה, שמובילה להרגשה לא נוחה.

  • קושי לסדר ולנקות – כאשר הדירה צפופה ועמוסה ולחפצים אין מקום אחסון מתאים, נוצר באופן טבעי קושי לסדר ולנקות כמו שצריך. הדבר מוביל לדירה שעלולה להפוך במהירות ולפני ששמים לב למקום שלא ממש נעים לשהות בו.

כיצד מעצבת פנים יכולה לעזור לנו בעיצוב דירה קטנה?

מעצבת פנים מומלצת היא אשת המקצוע הנכונה לצורך עיצוב דירה קטנה ויצירת תחושת ספייס ומרחב. מעצבת פנים היא מישהי עם הכשרה מתאימה בתחומים מגוונים, אשר תדע להתייחס לכל המרכיבים הרלוונטיים:

  • גודל הדירה

  • מספר החדרים בדירה

  • מספר הדיירים בבית

  • שינויים אשר ניתן לעשות בבית לצורך יצירת הספייס והגדלת תחושת המרחב

לעתים קרובות, אנשים המתגוררים בדירה קטנה מנסים לעצב את הדירה בעצמם על מנת שתיראה ותרגיש גדולה יותר. הדבר אפשרי כמובן, אך שווה בכל זאת לשקול העסקת מעצבת פנים מומלצת; כך תוכלו להיות בטוחים שישנה התייחסות לכל המרכיבים הללו, והדירה תעוצב ותסודר בדיוק לטעמכם ובצורה האופטימלית.

אז איך בעצם אפשר ליצור הרגשה של ספייס בדירה?

ישנן דרכים רבות ומגוונות לעשות זאת. ריכזנו עבורכם כמה מהדרכים הללו, כך שתוכלו לקבל מושג לפני תחילת התהליך:

מעצבת פנים - דירה קטנה

  1. אור ותאורה – ככל שניתן להכניס לדירה אור טבעי יותר – תתקבל תחושה של מרחב גדול יותר. כמובן שאת השלמות התאורה ניתן לעשות באופן מלאכותי על ידי גופי תאורה שונים, כאשר לכל חדר יתאים סוג אור אחר – ולכן כדאי להתייעץ עם מעצבת פנים טרם קבלת ההחלטות.

  2. חללי אחסון – כאמור, לרובנו ישנם חפצים רבים. לאחר סינון ושמירת החפצים החיוניים ביותר, כדאי להתחיל לחשוב על חללי אחסון רלוונטיים בהם אפשר לשמור את כל החפצים כך שמצד אחד יהיו נגישים לשימוש, ומצד שני – יישמרו בבטחה כאשר אינם בשימוש. חנויות עיצוב ורהיטים מלאות היום בפתרונות אחסון שונים, ושווה לעבור בכל חדר בבית ולהבין כמה חללי אחסון דרושים לכם וכיצד לסדר אותם בצורה הטובה ביותר.

  3. בחירת הצבעים הנכונים – צבעי הרהיטים בדירה הקטנה, צבע הפריטים אשר מקשטים את החלל ואפילו כלי האוכל: בכל אלה, עדיף לבחור בצבעים בהירים אשר נותנים תחושת ספייס ומדמים הגדלה של המרחב. בעיצוב הבהיר כדאי לשלב פה ושם פריטים כהים, על מנת שמראה החדר או הדירה לא יהיו משעממים ואחידים. במקרה כזה, מומלץ להתייעץ עם מעצבת פנים אשר תבחר בפריטים המתאימים ותשלב אותם בצורה אופטימלית בחלל החדר או הדירה.

אפשר להבין כי מגורים בדירה קטנה עשויים להיות מאתגרים, בעיקר בשל תחושת המרחב אשר עלולה להיות חסרה בדירה כזו. אם תבחרו להעסיק מעצבת פנים מומלצת ולהגיע לתהליך מוכנים, הדירה הקטנה שלכם תוכל להפוך למקום נעים, מאורגן והכי חשוב – עם תחושת ספייס ומרחב אמיתית.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן