כל היתרונות בעיצוב משרד מודרני

בית » בלוג » כל היתרונות בעיצוב משרד מודרני

הפיתוחים הטכנולוגיים של השנים האחרונות הובילו לשינוי מהותי לא רק בנוגע לאופן בו מתבצעת העבודה המשרדית היומיומית אלא (ואולי בעיקר) גם בכל הנוגע לנראות המשרד. כיום, בכל הליך עיצוב משרדים מושם דגש על יצירת אווירה מודרנית מצד אחד הבאה ופרודוקטיביות מצד שני, כאשר בכל הליך מקצועי של עיצוב משרד מודרני, קיימת חשיבות רבה להתאמה עיצובית בין גודל המשרד ואופן חלוקתו לבין התאמתו לצרכי העבודה היומיומיים.

עיצוב משרדים - מעצבת פנים

אחד מהמאפיינים הבולטים של סביבת המשרד המודרני בא לידי ביטוי באמצעות חללי עבודה משותפים הידועים גם בשם OPEN SPACE. חללי עבודה אלו, מאפשרים לכם ליהנות ממספר יתרונות מובהקים כגון:

  • ניצול מיטבי של השטח העומד לרשותכם – חללי עבודה משותפים (OPEN SPACE), מאפשרים ניצול מיטבי של שטח המשרד העומד לרשותכם (וזאת ללא קשר לגודלו הפיזי). סביב חלל העבודה המשותף ניתן להציב מספר גדול יותר של עמדות עבודה ובכך לאפשר ליותר עובדים לבצע את עבודתם.
  • תקשורת יעילה וטובה יותר בין העובדים – יתרון נוסף הקשור לעבודה המשותפת באותו חלל קשור ליכולותיהם של העובדים לקיים תקשורת דינמית ומהירה יותר ביניהם. התקשורת הבינאישית הנוצרת סביב עמדת העבודה המשותפת, מאפשרת לכלל העובדים לייעל את עבודתם ובכך כל אחד/אחת מהם תורם את חלקו לטובת צרכי העבודה השוטפים.
  • יכולת פיקוח טובה יותר על העבודה – העבודה המשותפת המתקיימת בחללי ה-OPEN SPACE, מאפשרת למנהלים יכולת פיקוח טובה יותר על העבודה השוטפת, כאשר הדינאמיקה של העבודה הינה שיתופית יותר.
  • עבודה בצוותים מרובי משתתפים – חללי OPEN SPACE מיועדים בעיקר למקומות עבודה בהם העבודה השוטפת מתנהלת על ידי צוותי עבודה. במקרים אלו, העבודה בחלל משותף תורמת את חלקה להליך עבודה אפקטיבי ופרודוקטיבי יותר.

ויתרונות נוספים ההופכים את חללי העבודה המשותפים לאחד מהאמצעים היעילים ביותר לשיפור הפרודוקטיביות של כל אחד ואחת מהעובדים בסביבת המשרד המודרני. יחד עם זאת, חשוב לציין שחללי העבודה המשותפים אינם מותאמים לכל משרד והבחירה בהם חייבת להתקבל על ידי אדריכלית ומעצבת פנים המלווה את הליכי העיצוב בהתאם לצרכי העבודה היומיומיים ובהתאם לגודל המשרד.

חללי עבודה משותפים – למי הם מיועדים?

חללי עבודה משותפים (OPEN SPACE), מיועדים בעיקר למשרדים בהם מושם דגש מקצועי על עבודת צוות משותפת, כאשר היתרונות הנלווים לחללי העובדה המשותפים, באים לידי ביטוי טוב יותר בעבודת צוות. יחד עם זאת, האווירה הצעירה והדינמית המושגת באמצעות חללי עבודה משותפים, הפכו אותם לאופציה עיצובית מועדפת גם במשרדים שאינם בהכרח מבוססים על עבודת צוות יומיומית.

באמצעות תכנון יעיל של שטח החלל העומד לרשותכם לצורך הקמתו של חלל עבודה משותף, תוכלו לשלב בין חלל עבודה משותף לבין עמדות עבודה אישיות לכל אחד/אחת מהעובדים ובכך לוותר על הצורך בהקמתם של חדרי עבודה התוספים מקום גדול יותר ומאפשרים למספר מצומצם של עובדים לשהות בהם.

עיצוב משרד מודרני – כיצד?

עיצוב משרדים הינו פועל יוצא של סוג ואופי העבודה המשרדית הנדרשת משטח המשרד, כאשר אופן חלוקת שטח המשרד חייב להיעשות בהתאם לצרכי העבודה היומיומית. במשרדים מסוימים, קיימת חשיבות רבה להימצאותו של חדר ישיבות גדול ובמשרדים אחרים מושם דגש על חדרי עבודה נפרדים ו/או על חלל עבודה משותף המרכז סביבו את כל עמדות העבודה הנחוצות לצרכי העבודה השוטפת.

אופן חלוקת המשרד הינו פועל יוצא גם של ההיררכיה המשרדית, כאשר במשרדים מסוימים קיימת חשיבות רבה להימצאותם של חדרי עבודה המיועדים למנהלים ואילו במשרדים אחרים לא קיימת חשיבות רבה ליצירת היררכיה מופרדת בין חברי ההנהלה לבין העובדים. כך או אחרת, עיצוב משרדים היה משימה מקצועית המחייבת אתכם לשכור את שירותיה של אדריכלית ומעצבת פנים העוסקת ומתמחה בנושא.

עיצוב משרדים קטנים

סביבת עבודה ארגונומית – מאפיין נוסף של המשרד המודרני

הסגנון העיצובי של המשרד יכול להיות בסופו של דבר לכל סגנון עיצובי המועדף על בעלי המשרד וזאת בהתאם לאווירה העיצובית אותה הוא מעניין לייצר בשטח המשרד, בין אם מדובר בעיצוב מודרני ובין אם מדובר בעיצוב שמרני ויוקרתי יותר. מעבר לבחירת הסגנון העיצובי, קיימת חשיבות רבה ליצירתה של סביבת עבודה ארגונומית שמטרתה מתן דגש ליחסי הגומלים בין סביבת העבודה לאנשים השוהים בה.

תפיסה זו רווחת לנוכח שעות העבודה המרובות להן נדרשים כיום עובדי משרדים ולנוכח החשיבות הרבה הנלווית ליצירת סביבת עבודה המותאמת לרווחת העובד. סביבת העבודה הארגונומית מושגת בעיקר באמצעות פריטי ריהוט ארגונומיים אך לצורך יישומה בשטח המשרד, קיימת חשיבות לרבה לתכנון עמדות העבודה. חשוב לציין שריהוט ארגונומי לסביבת המשרד הינו ריהוט אשר תוכנן בקפידה לתנוחות הגוף השונות, כאשר חלק גדול מפריטי הריהוט הארגונומיים הינם פריטי ריהוט הניתנים להתאמה פרטנית בהתאם למבנה ומידות גופו של העובד.

"משפצים או מחדשים את סביבת המשרד? אני מזמינה גם אתכם ליהנות מפגישת היכרות לא מחייבת במסגרתה תוכלו להיחשף ל-אני מאמין שלי בכל הנוגע לעיצוב משרדים וחללי עבודה משותפים", שלכם, ענת שמעוני זינגר, אדריכלית ומעצבת פנים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן