עיצוב בתי קפה

בית » בלוג » עיצוב בתי קפה

אנו רואים אותם כמעט בכל מקום ורבים מאתנו אוהבים לבלות בהם בכל שעה של היום. בין אם בבוקר, לפני שמתחיל העומס וכל הבלאגן, בין אם זה בצהריים בשילוב של ארוחה קלה וטעימה, ובין אם זה בערב או בשעות בין הערביים כשנעים. לבתי הקפה יש מקום של כבוד ברשימת מקומות הבילוי האהובים על הישראלים, ועל אנשים באופן כללי וכמעט בכל גיל, ולא בכדי.

בי הקפה הם קלילים ונינוחים, הם מציעים לנו קפה בכל מיני טעמים ולעיתים מנות נלוות שונות, ואפשר לבלות בהם למשך כמה דקות או כמה שעות. בתי קפה נפלאים לבילוי כדייט רומנטי, הם מושלמים לפגישת עבודה חשובה או אפילו לצורך ראיון עבודה, וגם כשרוצים לקחת כמה שעות של שקט ולברוח למקום נעים כדי לקרוא ספר טוב ולשתות קפה חזק, בדיוק כמו שאוהבים.

כדי למשוך כמה שיותר לקוחות וגם לשמור על הקיים, ובייחוד לאור התחרות הרבה בין בתי הקפה, חשוב לעצב אותם כהלכה. עיצוב בתי קפה הוא משימה למומחים על מנת לשלב בין פונקציונאליות לסטייל וסגנון נהדר, העונים יחדיו על כך הצרכים. עיצוב מוצלח של בית קפה יכול לעשות את כל ההבדל בין בית קפה מצליח, ששומר גם על ההצלחה שלו לאורך שנים, לכזה שפחות.

עיצוב שמותאם ללקוחות ולכל הצרכים הוא זה שיבטיח לבעלי המקום הכנסה שוטפת וללקוחות עצמם – מרחב שנעים לבלות בו בכל שעה של היום או הלילה, בהתאם לשעות הפתיחה של אותו המקום. כך או כך, תכנון בתי קפה הוא אתגר והוא משימה שדורשת תשומת לב רב וגם התייחסות לנקודות שונות לאורך כל התהליך. כדאי לעשות זאת בחוכמה ולהיעזר באנשי מקצוע מנוסים, מיומנים ובעיקר כאלה המסוגלים לתרגם את הצרכים לפתרונות של ממש שיעמדו לרשותם של המבקרים.

עיצוב בית קפה

 

לשם מה אנו זקוקים לשירותי עיצוב בתי קפה?

בכל שנה נפתחים, ובעיקר בערים הגדולות, לא מעט בתי קפה חדשים. התחרות בין בתי הקפה היא גדולה מאד ועל פי הסטטיסטיקה, למעלה ממחצית בתי הקפה החדשים שנפתחו ייסגרו עוד לפני שמלאה להם שנה. בעלי בתי הקפה מתמודדים עם לא מעט אתגרים כדי לזכות בתחרות הלא פשוטה עם המתחרים שלהם ונדרשים להשקיע גם בפן העיצובי כדי להבדיל את עצמם מאחרים ולמשוך אל בית הקפה לא מעט לקוחות חדשים.

עיצוב בית קפה בהתאמה אישית מבטיח שילוב של כל האמצעים הוויזואליים והעיצוביים שיחד ייצרו חללים נכונים, המותאמים אל הלקוחות וגם כאלה שימשכו תשומת לב. עיצוב שכזה מאפשר ליצור חלל חדש לחלוטין או שדרוגו של חלל קיים כחלק ממיתוג העסק, בין השאר. עיצוב פנים בתי קפה נשען על פרמטרים שונים ועל כמה עקרונות בסיסיים שיחד הם אלה שיוצרים אל החללים שבהם אנו מעוניינים, את אותו מרחב שיגרום לעוברים ולשבים לעצור דווקא בו ולהזמין בו את הקפה שלהם.

אילו פרמטרים נלקחים בחשבון במסגרת שירותי עיצוב פנים בתי קפה?

עיצוב פנים בתי קפה או תכנון בתי קפה מתייחס למספר פרמטרים עיקריים, שיחד מבטיחים לכם, כבעלי המקום, את המענה המתאים וגם הנכון. למיקום יש משמעות חשובה מאד בתהליך כולו ועל העיצוב והתכנון להתייחס אליו. היכן ממוקם בית הקפה? האם בעיר הגדולה, ברחוב סואן ועמוס באנשים, או שמא במקום מרוחק ומבודד, קרוב אל הטבע? האם בית הקפה נמצא בתוך מקום סגור או שמא בחוץ, וכולל גם מרפסת או גינה צמודה? נקודות אלו משפיעות מאד על קבלת ההחלטות וגם על העיצוב עצמו.

למשל, בית קפה שנמצא באזור כפרי ובסמוך לטבע, יעוצב בהתאם. הוא יכלול לרוב שימוש בחומרי גלם טבעיים יותר ויהיה גם בעל עיצוב קליל וזורם. בית קפה שנמצא, לעומת זאת, בבניין משרדים מפונפן, יהיה מעוצב בקפידה יותר ויכלול קווים עיצוביים בעלי אופי יוקרתי יותר.

נקודה נוספת שתילקח בחשבון היא השילוב הנכון שבין הפנים לחוץ. כאשר מדובר בבית קפה הכולל גם חלק חיצוני, יש ליצור המשכיות והרמוניה עיצובית בין שני החלקים. לחלק החיצוני של בית הקפה משמעות וחשיבות רבה, מעבר לכך, ולמעשה הוא זה שימשוך בסופו של דבר את רוב האנשים.

כאשר אנו מסתכלים על הכניסה של בית הקפה, על המרפסת החזיתית שלו, למשל, אנחנו יכולים ללמוד לא מעט על המקום ולכן נדרשת תשומת לב רבה מאד בכל הקשור לעיצובם ותכנונם של חלקים אלה. עיצוב בית קפה, כך שיזמין אליו כמה אנשים, יכלול פעמים רבות שילוב של חלונות גדולים וגבוהים, החושפים את הנעשה בבית הקפה. לעיתים גם יכלול חלון, ויטרינה, שבה מוצגות מנות בית הקפה, מאפים טובים ואלמנטים מסוגננים שמושכים את העין ואת תשומת הלב.

עוד נקודה שנלקחת בחשבון במסגרת עיצוב בתי קפה קשורה לתאורה שבמקום. מכיוון שמדובר במקום שבו יושבים אנשים לאורך כל שעות היום וגם בערב, כשבחוץ חשוך, יש לדאוג לתאורה נכונה המותאמת אל המקום ואל צרכיהם של היושבים בו.

תאורה טובה תאפשר לנו לראות טוב יותר את האוכל המוגש לשולחן שלנו וגם לחוש נינוחים יותר. תאורה חמה, צהובה, יוצרת תחושה טובה ובחורף גם אווירה חמימה ומזמינה. תאורה לבנה היא תאורה מנוכרת יותר, אך יחד עם זאת היא גם תהיה חזקה יותר.

שילוב של גופי תאורה מתאימים בנקודות אסטרטגיות בבית הקפה בהחלט נדרש במסגרת עיצובו ותכנונו של המקום וכדאי לתת לזה מקום של כבוד כשמתחילים בעבודה עצמה.

חשוב לזכור – האופן שבו מעוצב בית הקפה, לטוב וגם לרע, יכול להשפיע רבות על האופן שבו חשים האנשים במקום. מטרתו של החלל היא ליצור עניין, למשוך אנשים וגם, על הדרך, לעורר תיאבון. שימוש בצבעים מעוררי תיאבון למשל, כמו גוונים של חום ואדמדם, בהחלט יתאים במקרה הזה ותאורה שהיא עמומה יותר תתאים למקומות רומנטיים, שרוצים למשוך אליהם זוגות. תחושה נינוחה וביתית, אותה אפשר להשיג באמצעות רהיטים שמזכירים לנו בית ופריטים שונים של פעם, תאפשר לבאי בית הקפה לחוש בנוח ולרצות לבלות במקום לא מעט וכמובן גם לחזור אליו בהמשך.

מעט זה לפעמים הרבה, וזה גם רלוונטי לבתי קפה. עיצוב נקי יכול למשוך את העין ומוטב שהוא לא יכלול פריטים רבים כדי שלא ליצור עומס בעין. בתי קפה שעמוסים באלמנטים דקורטיביים יכולים ליצור תחושה של לחץ ולהרחיק את האנשים.

יחד עם זאת, נמצא כיום לא מעט בתי קפה עמוסים בפריטים שונים, שיחד מספרים סיפור, הייחודי אל המקום. בתי קפה אלה, עם אופי מיוחד, הם שונים מאלה הנפוצים יותר, ובוחרים להגיע אליהם באופן מיוחד כדי להתרשם מהסטייל שהם מביאים אתם.

הם אינם בהכרח יתאימו לבילוי קבוע של קפה מהיר או שיחה עם חברות או חברים ויותר ישמשו כאטרקציה בפני עצמה. מעבר לכך, איכות גם היא ערך עליון ופרמטר שכדאי לתת לו דגש. שילוב של רהיטים ואלמנטים דקורטיביים איכותיים ידרשו אמנם השקעה כספית גבוהה יותר, אך משתלמת וגם חסכונית מאד לטווח הארוך.

ומה באשר לתקציב? עלות שירותי עיצוב בתי קפה נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים וגם לטיב ואיכות העבודה הנדרשת. יש לקחת בחשבון את ההוצאות עבור עבודת התכנון ועבודת העיצוב עצמן וכן את ההוצאות עבר רכישה של כל האלמנטים הנדרשים לאותו המקום. רהיטים, טקסטיל ושאר הפתרונות לבית הקפה שיחד הם אלה שיוצרים את העיצוב הכולל שלו.

כדאי כמובן לערוך סקר שוק ולהשוות בין האפשרויות השונות וגם לבדוק מהם המחירים הריאליים כיום הרלוונטיים לסוג כזה של עבודה. עיצוב מדויק ומקצועי יבטיח לכם את המענה המתאים לטווח הקצר וגם הארוך, ומוטב להשקיע בכך.

במה שונה תכנון בתי קפה מעיצוב חנויות או משרדים?

תכנון בתי קפה או עיצוב פנים בתי קפה שונה במהותו מעיצוב חנויות או משרדים. בעוד שבחנות או במשרד אנו עובדים, בבית הקפה אנו מבלים. בית הקפה נועד לספק לנו את אותן דקות או שעות של פסק זמן מעיסוקינו, מקום שבו נוכל לבלות בנעימים עם חברים או חברות, עם בני משפחה אהובים וגם לבד, כשאנחנו מחפשים את השקט.

בית הקפה הוא מקום לשתות בו קפה וגם לאכול, אם רוצים וכשזה אפשרי, ועליו לספק מענה לכל הצרכים. הוא אמור להזכיר לנו, לעיתים, קצת את הבית, אבל גם לקחת אותנו למקומות רחוקים ואחרים. אנחנו צריכים להרגיש בו את אותו אינטימיות שחשובה לנו כל כך, אך בו זמנית את הריגוש ואת הקסם, שלא תמיד נפגוש בביתנו המוכר.

כאשר מתכננים בית קפה מתייחסים לנקודות שונות, שפעמים רבות נלקחות בחשבון כאשר מעצבים חנויות או משרדים, אך בנוסף להן ניתנים דגשים לפרמטרים נוספים, שייחודיים לעבודה מסוג זה.

מי מציע שירותי עיצוב בתי קפה וכיצד מוצאים את המתאים או המתאימה?

שירותי עיצוב בתי קפה מוצעים על ידי מעצבים, המתמחים בעיצוב שכזה. ישנם לא מעט אדריכלים וגם אדריכליות, המציעים לצד שירותי האדריכלות שלהם, גם שירותי עיצוב ואפילו הום סטיילינג, שרלוונטי לבתי קפה. בעל מקצוע אחד, שמציע תחת קורת גג אחת, את כל הפתרונות ליצירתו של בית קפה מזמין, אטרקטיבי וגם פונקציונאלי, לרבות מעצבת בתי קפה, הוא המקום הנכון לפנות אליו והדרך להשיג חללים בהתאמה מלאה.

אם אתם זקוקים לשירותים מסוג כזה חשוב שתפנו אל המומחים. ואיך תמצאו את המתאימים? אם כן, ראשית חפשו בעל או בעלת מקצוע, כמו מעצבת בתי קפה, המתמחים נקודתית בעיצוב של בתי קפה. ראינו שעיצוב בתי קפה שונה מאד מעיצוב חנויות, משרדים וכמובן גם מעיצוב של בית. ולכן, רק בעל מקצוע או בעלת מקצוע המתמחים בכך מבינים לעומק את ההבדלים ומשתמשים בכלים הרלוונטיים הנדרשים לטובת התהליך.

בנוסף, תנו מקום גם לעניין ההכשרה. לשם ביצוע העבודה נדרשת הכשרה מתאימה, בין אם אלה לימודי עיצוב פנים ובין אם לימודי אדריכלות. בעל מקצוע המחזיק ברשותו את התעודה הנדרשת ועבר את כל ההכשרות יתמודד בהצלחה עם אתגרי העיצוב השונים ויבצע את העבודה כהלכה.

מכיוון שיש לא מעט בעלי מקצוע המציעים שירותי תכנון בתי קפה, כדאי לפנות למכרים ואנשים שאתם סומכים על דעתם ולבקש המלצות. חוות דעת מאנשים קרובים בהחלט יכולה לעזור ולהשפיע על בחירתכם.

ענת שמעוני זינגר, מעצבת פנים ואדריכלית, מציעה לכם שירותי עיצוב בית קפה וגם תכנון בתי קפה תוך התייחסות לכל הצרכים והרצונות ומתוך מטרה לספק לכם מענה מדויק, התואם לצרכים שלכם וגם ללקוחות שלכם. תודות לידע הרב שברשותה, וגם ניסיון ארוך השנים, מתמודדת ענת שמעוני זינגר עם אתגרי העבודה הרבים ויודעת באילו כלים להשתמש, כמו גם אילו פתרונות להציע, כדי להגיע אל התוצאה הרצויה: בית קפה מצליח ומשגשג, שימשוך אליו לקוחות רבים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן