עיצוב דירת גן

בית » בלוג » עיצוב דירת גן

רבים חולמים על בית עם גינה. יש משהו מיוחד בחצר צמודה או בגינה מטופחת ויפה שצמודה לבית שלנו, שתורם רבות לתחושת החופש, העצמאות וגם המרחב שלנו. גינה, קטנה או גדולה, יכולה לעשות את כל ההבדל בין בית שהוא נעים ונוח לבית שהוא הרבה יותר מכך, שכן הגינה משמשת כחלל אירוח בפני עצמו, כלומר – כמרחב נוסף, ובעיקר כמקום שאליו אפשר לברוח.

אנו יכולים להתחיל את היום שלנו עם קפה בגינה, לשבת בשעות הצהריים סביב השולחן שבחצר יחד עם הילדים ושאר בני המשפחה וגם לסיים את היום בגינה עם בירה קרה וצוננת לקראת שקיעה או בשיחה עם חבר או חברה. עיצוב דירות גן הוא משימה למומחים והוא מצריך התייחסות לפרמטרים רבים. כאן, חשוב מאד להתייחס הן לחללים הפנימיים של הבית והן אל הגינה עצמה, הצמודה, המהווה חלק מרכזי ובולט מאד במרחב כולו.

ענת שמעוני זינגר, מעצבת פנים המתמחה בעיצוב חללים מסוגים שונים, תעצב עבורכם את דירת הגן שלכם, תוך התייחסות לכל הצרכים העולים וצצים תוך כדי תהליך העבודה, כך שתקבלו בסופו של דבר דירת גן מזמינה, יפה, פונקציונאלית וגם נעימה.

אילו פרמטרים נלקחים בחשבון במסגרת עיצוב דירות גן?

שלא כמו עיצוב דירה ללא גינה, עיצוב דירת גן הוא אתגר של ממש, הכולל כמה פרמטרים הייחודיים להליך זה בלבד. בדירות גן ישנם למעשה שני חללים שיש לקחת בחשבון במסגרת העיצוב – אותו חלל פנימי, הבית עצמו, והחלל החיצוני הצמוד לו – הגינה. שני חללים אלה נועדו לשרת את המתגוררים בבית ולספק להם את המענה המדויק, הן מבחינת הסטייל והנראות שלהם והן מבחינת מידת הפונקציונאליות שהם מציעים לנו.

עיצוב דירות גן

אחד היתרונות הבולטים בדירות גן, וזו גם הסיבה מדוע הן מבוקשות ואהובות יותר, הוא האפשרות לחוש חופש ומרחב גם כשאנו בבית. העובדה שניתן לראות מבעד לחלון את הגינה הפרטית שלנו, את הצמחייה, את הירוק ואת היופי, מוסיפה רבות לתחושה שלנו בתוך החללים הפנימיים וגם ליכולת שלנו להרגיש שאנו חופשיים. אנו יכולים בכל רגע שנרצה "לברוח" החוצה, לקחת פסק זמן וגם לנצל זאת לטובת אירוח וזמן איכות עם אנשים שאוהבים.

עיצוב דירות גן כולל פרמטרים שונים המבטיחים יחדיו עיצוב שהוא נכון, זורם וגם הרמוני. הגדרת הצרכים האישיים היא השלב הראשון וגם החשוב ביותר בתהליך, ומומלץ לעשות זאת בסבלנות רבה ועם הנחיות וסיוע של מומחים. עלינו להבין במדויק לשם מה אמורים לשרת אותנו שני החללים – החלל הפנימי וגם החלל החיצוני, וגם מה היינו רוצים לקבל, הן מבחינת הנראות הכוללת והן מבחינת הפתרונות שהם מציעים.

מי הם הדיירים המתגוררים בבית הוא אחת הנקודות הראשונות שיש להתייחס אליה – האם מדובר בזוג צעיר או מבוגר? האם זו משפחה עם ילדים – קטנים או גדולים? וגם בכמה נפשות מדובר? האם הדיירים אוהבים לבלות שעות ארוכות בחוץ, בגינה? לארח? לשחק? או שמא הם מעדיפים דווקא את החלל הפנימי של הבית ברוב שעות היום?

נקודות נוספות שגם אותן יש לקחת בחשבון הן: כיווני האוויר, מהיכן מגיעה השמש, מה גודל הבית עצמו, כמו גם שטח הגינה כולה ומהם המאפיינים של אותו אזור שבו מתגוררים. ישנם לקוחות המעדיפים חלונות גדולים בבית כדי לראות את החוץ, ואחרים מעדיפים דווקא חלונות קטנים. אם הבית כולל חלונות גדולים, אפשר לשלב בו ווילונות שיוצרים פרטיות וגם צל כשצריך ומאפשרים, מצד שני, גם לראות את החוץ כולו בכל רגע שרוצים.

אם מדובר במשפחה עם ילדים, לגינה עצמה תפקיד חשוב ומומלץ מאד שזו תעוצב כהלכה. עיצוב דירות גן במקרה של משפחות עם ילדים, יאפשר ניצול כהלכה של הגינה הצמודה, לא רק לאירוח כי אם גם למשחקים. גם עיצוב החלל הפנימי ייקח זאת בחשבון ויאפשר חללים מרווחים ופתוחים יותר, שבהם יוכלו לשחק הילדים. במקרים אלה ייעשה שימוש מינימאלי ברהיטים, ובייחוד באזורים המשותפים וניצול מרבי של החללים כולם.

הרמוניה וזרימה בין הפנים לחוץ הן הכרחיות ולו כדי ליצור מראה אחיד ונכון. חשוב מאד לבחור בקו עיצובי שתואם הן לפני הבית והן לגינה עצמה ולשמור על נראות מתאימה. אפשר, למשל, לשלב אלמנטים עיצוביים כפריים הן בתוך חדרי הבית והן בחוץ ולתת לטבע מקום של כבד. שימוש באלמנטים העשויים מחומרי גלם טבעיים יותר יכול לתרום רבות וליצור מראה שהוא זורם והרמוני. אם מחוברים, לעומת זאת, למראה המודרני יותר, בחירה ברהיטים בסגנון עיצוב זה הן לחדרי הבית והן לגינה יאפשר לנו ליצור מראה שהוא זורם ונכון.

כיצד עיצוב דירת גן נכון תורם לאווירה כולה?

עיצוב דירת גן בצורה הנכונה תורם רבות לאווירה כאשר הוא נשען על קווים עיצוביים שתואמים הן לחוץ והן לפנים. בחירה מדויקת של צבעים, בחירה נכונה של אלמנטים עיצוביים וגם התייחסות לכל הפרמטרים הנדרשים, הן אלו שייצרו בסופו של דבר חללים נעימים ומזמינים, שכיף לשהות בהם כאלה שנוכל לנצל בכל רגע שנרצה. עיצוב לא מותאם ועמוס מדי יכול ליצור תחושה של מחנק וגם חוסר התאמה ולגרום לנו אי נוחות בתוך אותם חללים, שבהם אנו אמורים להרגיש נעים.

מה כוללים בפועל שירותי העיצוב?

שירותי עיצוב דירות גן, בין אם אלה שירותי עיצוב דירת גן גדולה ובין אם זו דירה גן קטנה כוללים, בראש ובראשונה, מפגש מקדים לצורך הגדרת והבנת הצרכים הקיימים. רק כאשר אלה ברורים אפשר לצאת לדרך ולבחון אפשרויות שונות של קווים עיצוביים וסגנונות. שירותי עיצוב אלה יכללו התייחסות לכל החללים, הן בתוך הבית והן בחלקו החיצוני וניצול נכון של המשאבים הקיימים.

תהליך העיצוב כולו ייעשה בשיתוף פעולה מלא בין המעצבת לבין לקוחותיה וזאת, תוך ביצוע שינויים נדרשים בהתאם לצורך, שינויים הצצים ועולים, פעמים רבות, תוך כדי תנועה. זהו תהליך מאתגר עבור כל הצדדים, אך מהנה מאד וגם מחכים. הוא מלמד אותנו רבות עלינו, על מה שמדויק ונכון לנו ובעיקר גם מה עושה לנו נעים וטוב ואיך נוכל להשיג זאת. לעיצוב יש כוח רב ובאפשרותו להעניק לנו את כל זה, אך חשוב מאד שייעשה בסיוע של אשת מקצוע, של מעצבת דירות גן.

מדוע חשוב להיעזר בשירותי עיצוב דירות גן מקצועי ומנוסה?

עיצוב דירות גן מקצועי ומנוסה יכלול תרום הרצונות הלכה למעשה – לעיצוב שהוא פונקציונאלי ויפה. לכל אחד רצונות, פנטזיות וגם צרכים אחרים. הרעיון הוא בסופו של דבר, לאסוף אותם, להבין אותם ולבטא אותם באלמנטים עיצוביים מכל מיני סוגים. יחד עם זאת, חשוב מאד לשמור על חללים פנימיים וחיצוניים שהם הרבה יותר מסטייל ומיופי, ולדאוג להפוך אותם גם לשימושיים עבורנו ובעיקר נוחים ונעימים.

עיצוב בהתאמה מלאה יספק מענה לכל הצרכים והרצונות וייקח בחשבון גם נקודות שונות, שלא תמיד ניתן לשנות. הרעיון הוא לנצל את הקיים, ליצור חדש ולאפשר זרימה והרמוניה. כאשר הבית שלנו מעוצב כהלכה, וכך גם הגינה הצמודה, נדע שיש לנו את החלל הפרטי שלנו שבו אנו מרגישים בנוח ושאליו נעים וטוב לנו לחזור בסוף היום.

גלרית פרויקטים

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן