עיצוב חדרי ילדים

בית » בלוג » עיצוב חדרי ילדים

הילדים שלנו מבלים לא מעט שעות בחדרם, וככזה עליו לספק להם, ובאופן מושלם, סביבה נעימה, מהנה וגם בטוחה. יש מגוון רחב מאד של אלמנטים שאפשר לשלב בחדרי ילדים וזה יכול לכלול כמובן את המיטה שעליה ישנים (מיטה שאפשר להשיג בשלל של עיצובים ומידות), שולחן עבודה, ספרייה וגם ארון בגדים. בין אם מדובר בחדר ילדים גדול ומרווח מאד ובין אם בחדר קטן יחסית, תכנון נכון של חדר ועיצובו בהתאם הוא זה שייקבע את מידת הפונקציונאליות שלו עבור המשתמשים, הילדים עצמם. שירותי עיצוב חדרי ילדים מאפשרים לנו, ובעיקר לילדים שלנו, ליהנות מחדר בהתאמה מלאה תוך התייחסות למכלול שלם של צרכים, כאלה שעשויים גם להשתנות עם השנים.

מתי נדרשים שירותי עיצוב חדרי ילדים?

בין אם אתם בונים בית חדש או אולי משפצים ומעצבים את הבית הקיים שלכם, שירותי עיצוב חדרי ילדים יכולים לספק לכם את המענה המתאים. שירותים אלה מיועדים גם למשפחות שצרכיהן השתנו עם השנים, הילדים גדלו ובגרו או שהצטרפו גם חדשים למשפחה ועתה יש לתכנן עבורם חדר בהתאמה מלאה. כל שינוי במשפחה או שינוי במבנה הקיים, הוא הזדמנות לבצע שיפורים, שדרוגים וגם שינויים עיצוביים, כולל כאלה שייעשו בחדרי הילדים.

מה כולל שירות עיצוב חדרי ילדים?

שלא כמו עיצוב חדרים למבוגרים, כשמדובר בשירותי עיצוב חדר ילדים יש לקחת בחשבון את הצרכים של הילדים, המשתנים עם השנים. לילדים צעירים, לקטנטנים, צרכים מסוג אחד ולבני נוער ולילדים בוגרים יותר, צרכים אחרים. על החדר "לגדול" עם הילד ולהתאים את עצמו אליו. עליו להיות ורסטילי אך בו זמנית גם להציע התאמה מדויקת לגיל הילד ולדרישותיו. חדר שמעוצב כהלכה הוא כזה המשלב בין פונקציונאליות לבין סטייל, חדר שמציע לילדים שלנו את אותו חלל נוח ונעים לבלות בו בזמן המשחק, תוך כדי הכנת השיעורים וגם בלילה, כשישנים. זה צריך להיות חדר שאפשר לארח בו חברים ולהרגיש הכי בטוח ונוח שאפשר, בכל שעה ובכל יום. במסגרת שירותי עיצוב חדרי ילדים נבחנים מראש הצרכים הקיימים, גיל הילד וגם העתיד – איך אפשר יהיה לעצב חדר שיוכל להתאים גם לצרכים העתידיים (במידה ואפשרי). אם מדובר בחדר שאמור לשרת כמה ילדים ולא אחד, יש להתייחס לכך במסגרת העיצוב כדי לנצל כהלכה את אותו חלל.

עיצוב חדר הילדים

 

מה חשוב לדעת כאשר ניגשים לעצב את חדר הילדים?

ישנם כמה פרמטרים עיקריים, שעליהם מתבסס כל עיצוב נכון וחכם של חדר ילדים. הראשון, הוא הפונקציונאליות והבטיחות. על חדר הילדים להיות בטוח לשוהים בו, בין אם אלה אך ורק הילדים שלנו ובין אם אלה הם וחברים. מיקום נכון של כל האלמנטים בחלל יכול להבטיח זאת, כמו גם בחירה נכונה וחכמה של רהיטים. לא תמיד נכון להצמיד את מיטת הילדים לקיר חיצוני, ובייחוד במהלך החודשים הקרים, ולפעמים חשוב למקם פינת עבודה בנקודה מסוימת לחדר, כדי להציע גישה קלה.

נקודה נוספת קשורה לבחירת החומרים. לרוב בוחרים, במסגרת הליך העיצוב, רהיטים מחומרים טבעיים ובעלי צבעים ניטרליים. בחירה זו מבטיחה כי אותו ריהוט יוכל לשמש את הילדים גם בגילאים הבוגרים יותר ולהתאים לאלמנטים אחרים בחלל. הדבר נכון גם לגבי הצבע הנבחר לקירות. מומלץ מאד לבחור צבעים שמתאימים ומשתלבים לצד כל סגנון עיצובי, אך במקביל לדאוג לשלב בחדר גם אלמנטים צבעוניים ש"יקפיצו" את המראה ויתרמו רבות לאווירה שבו. פתרונות אחסון גם הם פרמטר חשוב ומרכזי מאד שנלקח בחשבון במהלך העיצוב והוא הכרחי בייחוד למשפחות עם ילדים. שילוב של פתרונות אחסון פונקציונאליים וגם יפים בחדר יכול לחסוך לא מעט עוגמת נפש ובייחוד לסייע בשמירה על הסדר והאסתטיקה. תאורה נכונה לחדרי ילדים היא פרמטר חשוב נוסף, וזה אומר שילוב של גופי תאורה, שחלקם מרכזיים יותר וחלקם פחות. כל זאת על מנת לייצר את מידת התאורה הנכונה לילדים, בהתאם לאופי השימוש שלהם בחדר ובאזורים השונים שבו.

מדוע מומלץ לפנות למעצבת פנים לעיצוב חדר הילדים?

עיצוב חדרי ילדים הוא משימה לעוסקים במלאכה. כמו עיצוב חללים אחרים בבית או אפילו במשרד, הוא מצריך התייחסות למכלול שלם של צרכים והיכולת להפוך אותם לעיצוב פונקציונאלי, הלכה למעשה. חדר הוא מקום, כפי שציינו מעלה, שמבלים בו לא מעט ובייחוד כשמדובר בילדים שלנו. יחד עם זאת, חשוב גם לשמור על אסתטיקה וסטייל ולבחון כיצד אפשר לשלב בין מענה מדויק לצרכים לסגנון עיצוב מתאים. ולכן, מעצבות ומעצבים המביאים אתם ניסיון בתחום העיצוב והכרות עם הצרכים המשתנים של הילדים, יוכלו להתמודד בהצלחה עם המשימה החשובה.

עיצוב חדרי ילדים מצריך הקשבה מעמיקה מצדה של המעצבת, כימיה טובה וגם ניסיון ויכולת מקצועית ברמה גבוהה. ואכן, ענת שמעוני זינגר מעצבת פנים ואדריכלית, מבטיחה לכם את כל זה ואת היכולת לספק את המענה הנדרש לילדים, בתצורת עיצוב בהתאמה מלאה, הכולל התייחסות לכל הצרכים. לפרטים נוספים אודות שירותי עיצוב חדר ילדים, אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 054-8026090

 

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן