עיצוב חדרי רחצה

בית » בלוג » עיצוב חדרי רחצה

זהו החדר הראשון, לרוב, שאנו פוגשים מיד עם הקימה שלנו בכל בוקר וגם החדר האחרון שנראה לפני שאנחנו נכנסים למיטה בערב או בלילה ושוקעים לשינה עמוקה. חדר הרחצה הוא בין החדרים החשובים ביותר בכל בית, וככזה עליו להיות מפנק, מזמין, נוח וגם נעים. במקביל לכל אלה, חשוב שהוא יהיה גם מסוגנן ויפה, ויכלול את כל האלמנטים הנדרשים כדי להפכו לפונקציונאלי עבורנו.

עיצוב חדרי רחצה או עיצוב חדרי אמבטיה הוא משימה מאתגרת ולא פשוטה, המצריכה התייחסות לפרמטרים שונים. מעצבת חדרי רחצה או מעצב הם הכתובת הנכונה לפנות אליה והדרך להפוך את אותו חלל למותאם הרבה יותר. בין אם זה חדר רחצה בבית חדש, שזה עתה עלה על הקרקע, ובין אם בדירת קבלן שאנו מתגוררים בה לא מעט שנים, על החדר הזה לקבל את מלוא תשומת הלב כדי להפוך אותו לחדר בדיוק בדיוק כמו מה שאנחנו צריכים.

כיצד עיצוב חדרי רחצה שנעשה כהלכה יכול להשפיע על איכות החיים שלנו?

חדרי הרחצה, כאמור, הם בין החדרים החשובים ביותר בכל בית. בין אם מדובר בבית של זוג צעיר, בבית של זוג מבוגר או בבית של משפחה עם ילדים, עיצוב חדרי רחצה שנעשה כהלכה יכול להשפיע רבות על איכות החיים שלנו ואף לשדרגה. יש לא מעט דרכים לעצב את חדר הרחצה וגם אלמנטים שונים ומגוונים מאד שניתן לשלב בחדר הזה כדי ליצור חדר שהוא נעים ונוח יותר, אך הסוד הוא בסופו של דבר לקחת בחשבון את העניין הפרקטי, כמו גם את עניין הנראות.

חדר רחצה מסוגנן ומושקע מאד מבחינת עיצובו חייב לענות לנו על הצרכים וגם להיות שימושי לנו. כאשר הוא כזה הוא מציע לנו מרחב שמותאם לנו מאד, כזה שכייף ונעים לנו להשתמש בו. חדר הרחצה הוא לא רק מקום שבו אנו מנקים מעצמנו את הלכלוך ואת העומס של היום. זה אמור להיות גם מרחב שבו נחוש את הרוגע שכל כך חשוב לנו ואת הפינוק שעליו אנו מפנטזים במהלך שעות היום. אם הוא ייתן לנו את כל זה, נוכל למלא את מצברי האנרגיה שלנו ולהתחיל יום חדש כשאנו רעננים הרבה יותר.

עיצוב חדר רחצה

מה חשוב לקחת בחשבון במסגרת שירותי עיצוב חדר רחצה?

שירותי עיצוב חדר רחצה מצריכים התייחסות לכמה פרמטרים עיקריים כדי להבטיח עיצוב שמותאם כהלכה. ראשית, יש לבחון את צרכיהם של המשתמשים בחדר האמבטיה. כדי לעשות זאת חשוב לבדוק מי הם המשתמשים העיקריים של חדר הרחצה – האם אלה ההורים? האם אלה הילדים? האם חדר הרחצה מיועד לאורחים? האם זהו חדר רחצה יחיד בבית, או שמא יש בו כמה חדרי רחצה? מהו אופי השימוש גם הוא נקודה שיש לקחת בחשבון במסגרת התייחסות אל הצרכים וגם מהם המאפיינים של כל משתמש.

עיצוב חדר רחצה נכון בוחן את ארגונו הכולל של החלל, כך שיהיה פונקציונאלי ויכלול את כל האלמנטים שצריך. בין אם מדובר בחדר רחצה עם אמבט ובין אם כזה הכולל מקלחון במקומו, כל אחד מהאלמנטים האלה משפיע רבות על התכנון ועל העיצוב ויש להחליט על כך כבר בשלבים מוקדמים כדי לבצע הליך שהוא נכון ומדויק מאד.

פרמטרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון במסגרת שירותי עיצוב חדרי רחצה קשורים לחומרי הגלם שבהם ייעשה שימוש. מכיוון שמדובר בחדר רטוב, על כל חומר שנבחר לעמוד בתנאים המאפיינים חדרי רחצה, תנאים של חום ולחות. בין אם אלה חומרים הקשורים לקירות החדר ובין אם לרצפה, חשוב שהם יהיו חזקים, עמידים וגם איכותיים כדי להבטיח מענה לאורך שנים. וכמובן, עניין האקססורייז, אותם פריטים משלימים.

עיצוב חדרי אמבטיה מצריך התייחסות לכל הפריטים, הקטנים וגם הגדולים, שיתרמו לנראות של החדר וישלימו את האווירה. יש לבחור כמות שתתאים לגודל השטח הקיים כדי למנוע צפיפות ולאפשר התנהלות קלילה וזורמת במקום וגם יש לבחור פריטים שיוצרים יחדיו קו עיצובי אחיד.

על אילו עקרונות עיקריים נשען עיצוב חדרי רחצה?

עיצוב חללים בבית דורש התייחסות ללא מעט נתונים, בין אם זה חדר הילדים או חדר העבודה. כאשר מדובר בעיצובו של חדר הרחצה שלנו, נדרש מאותו מעצב או אותה מעצבת חדרי רחצה להישען בעת העבודה, וכבר בשלבים הראשונים של התכנון, על כמה עקרונות עיקריים. הבסיס לעבודה הוא מבנה החלל עצמו והאילוצים השונים שהוא מביא אתו. נתוני החלל הם פונקציה שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחנים את החלל וכך גם האלמנטים הקבועים שבו.

למשל: החלונות שבחדר הרחצה (כמה חלונות יש? מהו הגודל שלהם? לאן הם פונים?), הפתחים השונים שבחדר הרחצה, הדלת או הדלתות שבו, האינסטלציה, הצנרת ואפילו נקודות החשמל. אלמנטים אלה מצריכים התייחסות רבה מאד בעת העיצוב ועל כל פתרון שבוחרים לשלב בחדר הרחצה להישען על כך. מעבר לאלמנטים הללו, התייחסות לכל האביזרים הסניטריים הנדרשים לחדר הרחצה גם היא חשובה מאד שכן היא זו שמכתיבה, בסופו של דבר, את העיצוב כולו.

למשל, האם תהיה אמבטיה בחדר הרחצה, או אולי מקלחון? האם יהיה כיור בודד או כפול? האם יהיו שירותים בחדר הרחצה? העיצוב כולו יתבסס על כך ויאפשר, בסופו של דבר, זרימה נכונה וסטייל שתואם את כל האילוצים המיוחדים של חדר הרחצה עצמו.

עקרון נוסף, שחשוב לא פחות, הוא הסטייל העיצובי הנדרש וגם המתאים. לאחר בחינת האלמנטים הקיימים או ההכרחיים לחדר הרחצה, יש להחליט מהו הסגנון העיצובי שיהיה נכון לחדר. את ההחלטה הזו אפשר לבסס על האווירה שבה מעוניינים ועל התחושות שרוצים שיעורר חדר הרחצה אצלנו. זה יכול להיות עיצוב חדרי אמבטיה בסגנון מינימליסטי מודרני, הכולל קווים עיצוביים נקיים מאד, או עיצוב בסגנון כפרי המשווה לכל חלל אווירה חמימה וטבעית יותר.

לא משנה איזה סגנון בוחרים בסופו של דבר, סגנון עיצוב זה יתבטא בכל האלמנטים והפתרונות שבוחרים לחדר הרחצה ומוטב ליצור קו עיצובי אחיד ליצירת מראה שלם והרמוני. ניתן כיום למצוא שלל של אביזרים נלווים וגם אלמנטים רבים לחדרי רחצה המעוצבים בסגנונות נהדרים, שיוצרים לוק שאין כמותו וגם אווירה נפלאה. זה מתחיל באלמנטים קטנים כמו שטיחונים וממשיך לעיצוב הכיורים ואפילו לברזים עצמם, שאותם תשלבו בחדר הרחצה שלכם.

האם ובמה שונה עיצוב חדרי אמבטיה מעיצובם של חדרים אחרים בבית?

עיצוב חדרי אמבטיה הוא משימה בפני עצמה, השונה באופן מהותי מעיצובם של החדרים האחרים בבית. הסיבה העיקרית לכך קשורה לאופיו של החדר וגם למענה שלו הוא נותן פתרון. חדר האמבטיה הוא חדר רטוב. המשמעות לכך בפועל היא שרמות הלחות בו הן גבוהות מאד, הטמפרטורות בחדר, בהשוואה לחללים האחרים בבית, הן גבוהות גם כן לרוב ובאופן כללי זהו חדר עם תנאים מיוחדים, המצריכים התייחסות מיוחדת. ולכן, כל אלמנט שבוחרים עבורו, חייב להיות עמיד בפני תנאים מסוג כזה, אך במקביל גם לתת מענה בפן הוויזואלי. מעבר לכך, חדרי האמבטיה הם חדרים שמשרתים אותנו כמה פעמים במהלך היום וגם הלילה, אך לרוב לזמן קצוב (חצי שעה עד שעה, מקסימום).

אמנם, ייתכן ונמצא את עצמנו מבלים זמן רב יותר בחדר הרחצה, אך זה יקרה בפעמים בהם הוא יציע לנו ג'קוזי מפנק, למשל, שבו אפשר לשהות כמה שעות אפילו. בחדרי הרחצה הסטנדרטיים נבלה לרוב עד שעה ברציפות, אך בממוצע כמה דקות קצרות. ולמרות זאת, מדובר באחד החדרים החשובים ביותר בבית, כזה שצריך להציע לנו את אותו חלל נעים. רבים מוצאים את עצמם לאחר יום עבודה מפרך מפנטזים על מקלחת נעימה וכמה דקות ארוכות של שקט. עיצוב חדרי רחצה נכון מאפשר להם לעשות זאת ולמצוא באותו חדר רחצה את המקום לנוח מהמולת היום ומהטרדות הרבות.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמחפשים מעצבת חדרי רחצה?

אם אתם מחפשים מעצבת חדרי רחצה, המציעה שירותי עיצוב, חשוב שתבחנו כמה נקודות עיקריות כדי לוודא שאכן בחרתם נכון. ראשית, זכרו: עבודת העיצוב מצריכה ידע, ניסיון וגם הכשרה רלוונטית. מעצבת חדרי רחצה צריכה להחזיק בתעודות מתאימות ולהיות עם הכשרה שתואמת את סוג העיסוק הזה. בחירה באדריכלית שהיא גם מעצבת פנים תאפשר לכם ליהנות מכל העולמות ובעיקר מפתרונות נהדרים העונים על הצרכים.

ענת שמעוני זינגר, אדריכלית ומעצבת פנים, מציעה לכם שירותי עיצוב חדרי רחצה כדי שתוכלו ליהנות מחדרי הרחצה שלכם לאורך שנים. שירותיה כוללים התייחסות לכל הצרכים והדרישות ומתן מענה מדויק, שיספק לכם בדיוק את כל מה שאתם צריכים.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן