תכנון בתים פרטיים

בית » בלוג » תכנון בתים פרטיים

תכנון בתים הוא משימה למקצוענים. בין אם אלה בתים גדולים ובין אם קטנים, בין אם הם צמודי קרקע או אולי בניינים משותפים, בין אם הם ממוקמים במושב על שטח גדול ובין אם בעיר על שטח מצומצם יחסית, הדבר מצריך התייחסות לפרמטרים רבים, שרק בסופה אפשר להתחיל במשימה ולתכנן בית כהלכה.

תכנון בתים פרטיים הוא אתגר של ממש, שכן לרוב הוא דורש גם התייחסות אל הסביבה כולה, ולא רק נקודתית אל המגרש. על הבית לענות במדויק לשורה ארוכה של צרכים וגם להיות יפה, מסוגנן ואסתטי בו זמנית. 

תכנון בתים פרטיים הוא תהליך ארוך, שמתחיל במפגש ראשוני בין הלקוחות, המעוניינים בשירותי התכנון לבין האדריכל או האדריכלית. אותו שרטוט, אותו תכנון, שמורכב מקווים ומאלמנטים רבים ומגוונים מאד, אמור בסופו של דבר להפוך לבית של ממש, לבית פרטי שיספק את המענה המושלם לכל הדרישות והצרכים, מהקטנים ועד הגדולים.

\כולנו רוצים לגור בבית חלומותינו וכדי להפוך את החלום הזה אנו זקוקים לשירותיהם של אנשי מקצוע המתכננים בתים פרטיים. יחד עם זאת, התכנון חייב להתייחס, לצד הפנטזיות, גם לדרישות השטח ודרישות אותה מועצה, לכל ההיתרים והאישורים הנדרשים וגם המגבלות והתנאים המיוחדים ולשלב, בהצלחה, בין פונקציונאליות לסטייל. 

תכנון בית פרטי

אילו דגשים חשובים יש לקחת בחשבון במהלך תכנון בתים פרטיים?

כאשר מתכננים בית פרטי לוקחים בחשבון כמה פרמטרים עיקריים על מנת להגיע אל התוצאה הרצויה – הלא הוא בית שנעים, נוח וגם בטוח לחיות בו. תוך כדי תהליך העבודה של תכנון בתים פרטיים נוצרת מערכת יחסים בין האדריכל או האדריכלית לבין הלקוחות ואפילו כזו אינטימית, שכן מדובר בבית פרטי, המקום החשוב והמשמעותי ביותר בחיינו.

ברשימת הדגשים שיש לבחון לפני שמתחילים בעבודת התכנון, מופיעים הדגשים והפרמטרים הבאים:

התקציב – פרמטר זה הוא הבסיס לכל תהליך העבודה, שכן מסגרת תקציבית היא זו שתקבע כיצד תתנהל העבודה, אילו אלמנטים יילקחו בחשבון וגם מהם אחוזי החריגה האפשריים. יש לקחת בחשבון שתידרש גמישות רבה, בכל הקשור לתקציב, שכן לרוב הסכום הסופי שיידרש לטובת התהליך יהיה גבוה מזה הראשוני, שנקבע עוד בפגישה הראשונה.

אילוצים שונים שצצו תוך כדי התהליך, עבודה שהיא הרבה יותר מעמיקה מכפי שנלקח בחשבון וסיבות נוספות הן אלו שעשויות להצריך מכם הוצאה גבוהה יותר. ולכן, כשנבחן התקציב הסופי יש להוסיף לו את אחוזי החריגה כדי להגיע אל הסכום הריאלי עצמו.

המגרש/המקום – היכן צפוי להיבנות הבית ומהם מאפייני אותה סביבה? מה גודל השטח? מה גובה הקרקע? מהם כיווני השמש? ואופן כללי מה מכתיב המקום עצמו? מעבר לכך יש לקחת בחשבון את אחוזי הבנייה האפשריים ורק לאחר שאוספים את הנתונים הללו אפשר להתקדם הלאה, אל בחינת הצרכים.

מהם הצרכים שלנו, מהן הדרישות – למי מיועד הבית? מי צפוי לגור בו? מה אורח החיים האופייני לאותם לקוחות ובאיזה אורח חיים הם מעוניינים? תכנון בתים פרטיים, ובאופן כללי גם תכנון בתים בכלל, מצריך התייחסות אל צרכי הדיירים, שכן לכל אחד צרכים אחרים וגם דרישות שונות.

למשפחות עם ילדים יתאים בית בעל אופי מסוים, ואילו לזוג מבוגרים יתאים בית אחר. יש כאלה שהמטבח עבורם הוא החלל החשוב ביותר בבית, בעוד שלאחרים זה הסלון או חדר העבודה, למשל. 

אילו אישורים או היתרים נדרשים – תהליך התכנון חייב לקחת בחשבון את כל האישורים שהבית יצטרך לעבור, והתכנון צריך להיות מבוסס על ההנחיות והדרישות של כל שטח כפי שקבעה אותה רשות עירונית, לדוגמה, מהו הגובה המקסימלי המותר, מהם אחוזי הבניה המותרים, כמה שטח נדרש להשאיר ללא בניה מגבולות המגרש, איזה חומרי גמר נדרשים ועוד.

פונקציונאליות וסטייל – השילוב הנכון בין פונקציונאליות לסטייל הוא זה שישיג את תכנונו של הבית הנכון עבורכם. בית חייב להיות נוח לנו ועליו לענות על כל הצרכים.

מיוחד, מסוגנן וגם אסתטי מאד ככל שיהיה, אם הוא לא פונקציונאלי, הרי שלטווח הארוך הוא לא יספק את המענה שלשמו הוא נבנה, ולעיתים כבר בטווח הקצר נוכל להבחין בכך. כאשר מתחילים בתכנון הבית דואגים לשלב בין שני פרמטרים חשובים אלה, בין הפונקציונאליות לבין הסטייל על מנת להבטיח פתרון הולם.

ומה לגבי עיצוב פנים? פעמים רבות האדריכל או האדריכלית שלכם, האחראיים על שירותי תכנון בתים פרטיים, יעניקו לכם גם שירותי עיצוב פנים. במסגרת שירותי עיצוב פנים לבית פרטי תוכלו לקבל פתרונות עיצוביים הרלוונטיים לחלקו הפנימי של המבנה וגם לחצר שלכם, הצמודה אל הבית. כך, למשל, ניתן יהיה ליצור מראה שהוא הרמוני וזרימה נכונה בין הפנים לבין החוץ.

סיוע של איש מקצוע אחד, הממונה הן על תכנון הבית והן על עיצובו הפנימי יאפשר לכם לקבל, במקום אחד, את כל מה שצריך לבית פרטי שילווה אתכם לאורך שנים ויציע לכם את בדיוק את מה שאתם צריכים וגם זקוקים לו.

למי פונים לצורך קבלת שירותי תכנון בתים?

אם אתם זקוקים לשירותי תכנון בתים פרטיים, אדריכלים מקצועיים, מנוסים ועם רקע בתכנון של בתים פרטיים הם הכתובת הנכונה עבורכם. ענת שמעוני זינגר, אדריכלית ומעצבת פנים מנוסה, תשמח להעניק לכם שירותי תכנון בתים כדי שתוכלו ליהנות ממרחב נוח ומדויק לכם.

תודות לניסיונה העשיר בתחום זה, לידע הרב שצברה לאורך השנים וגם לפרויקטים הרבים שעומדים מאחוריה, תוכל ענת לספק לכם את הפתרונות הנדרשים לכם בצורת בית פרטי פונקציונאלי, מצד אחד, אך בו זמנית גם מסוגנן, יפה ואסתטי מאד למראה. וכמובן שמתאים בדיוק לכם.

לייעוץ חינם השאירו פרטים או חייגו: 054-8026090
phone icon
WhatsApp chat
דילוג לתוכן